Vilovecka

Det sprakar i vedspisen. Jesper och Stella ligger på övervåningen och sover.
Jag får vara ensam.

Det är något fint med att få en stund alldeles för sig själv. Tankarna går runt i sakta mak. Jag fastnar på lite allt möjligt men släpper det sedan igen. Det är nästan som att tankarna vill lägga sig till rätta, det som behöver sparar sparas, det andra försvinner.

Egentligen har jag haft mycket tid för mig själv denna vecka. Jag har varit sjuk och legat till sängs i flera dagar. Jag har malt igenom böcker, sovit och tassat omkring här på torpet i nattlinnet. Mitt i allt elände har jag varit tacksam över att jag haft möjlighet att vila när jag är sjuk. Utan att oroa mig för förlorad inkomst, hur Stella mår eller något annat besvärligt. Jag har bara vilat.

Men nu är jag på benen igen. Jag ska hänga med Anna på loppisrunda. Och så ska jag köpa ett stativ till kameran, jag hoppas få ge er lite andra bilder än bara naturbilder som det blivit mycket av på sistone.

Kommentarer
Postat av: Marie

Skönt att du är på fötter igen! Tror vila och att komma tillbaka efter sjukdom handlar mycket om att kunna vila både kropp och själ! Uppdatera gärna dina loppisfynd!:) kram

Svar: Det ska jag göra! Det blev en mönsterexplosion i klänningsform. Jag ska bara få till mitt nya stativ:)
mariecarinajohansson.blogg.se

2014-01-25 @ 16:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0