Pepparkaksstugan

 
Årets pepparkakshus blev en nödlösning. Sista veckan innan jul kom jag på att jag inte hunnit göra något hus och tänkte att jag skulle skippa det i år. Men så blev det inte.
 
Ena dagen klippte jag ut lite mallar till huset. Bara för att om jag blir sugen...
Nästa dag köpte jag degen. Bara för att om jag blir sugen....
Tredje dagen var Stella sjuk. Och jag tyckte att hon nämnde pepparkakhus där i sömnen på morgonen. Så då var det bestämt! Fram med degen, på med ugnen, torka snoret och på med förkläderna.
 
Sedan hann jag ångra mig.
Stella åt av bitarna, ugnen gräddade ojämt, mjölet hamnde mest på golvet och delarna blev mjuka i mitten.
Men med extra mycket socker och en avklippt hushållspappersrulle som stöttebalk inne i huset blev det ett pepparkakshus till slut. Eller i alla fall en pepparkaksstuga.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Det blev ju en fin liten stuga, minns du när hela husbygget ramla isär en gång, då var ju bitarna alldeles för dåligt gräddade. Om nu stugan blev sne så passar den väl i denna jul där allt varit snett och vint.Kram

2014-01-03 @ 22:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0