Härligt häng med lite action

 
 
Vi har haft en riktigt skön helg, då vi hållit oss här hemma och pysslat på lite. Spejat ut genom fönstret efter småfåglar och läst böcker. Just nu har vi ett Elsa Beskoe- tema. Det är fantastiska böcker den kvinnan skrivit och illustrerat. Många stunder har vi också suttit vid Stellas favoritleksak just nu:  tågbanan. Här händer det mycket. Björnar blir sjuka, tåg börjar brinna och brandbilen måste rycka ut, rälsen kraschar och flera resenärer är skadade. Men som tur är kommer ambulansen på plats inom kort.
 
Vi har haft besök av min kusin med barn och man. Jag testade att för första gången göra fiskgratäng att bjuda på. Det var ju förträffligt gott! Och nyttigt. Om man bortser från den stora mängden ost och grädde...
 
Dessutom har jag idag, alldeles för sent,  premiäråkt längdskidor. Vilket lyckorus! Det är nästan något magiskt med att ta på sig skidorna, åka ut i skogen och envisas med att åka så effektivt som det bara går. Moroten behövs inte. Ger jag upp är det ingen som hittar mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0