Varm choklad, skinkmackor och föret

Efter en hektisk vecka så kom då denna efterlängtade helg. 
Som varit störtskön!
 
Vi har varit på utflykt i skogen med varm choklad och skinkmackor i ryggsäcken. Temperaturen är bara kring nollan, så det är riktigt vårväder. Snön töar och vi har byggt oss en snögubbebjörn. Dessutom är det perfekt sparkväder. Jag och Stella har varit ute på en sparktur och lyssnat på vinterfåglarna, lyckligt dragit in avgaserna från skotrarna som kört förbi, och sjungit "Vad du är söt min kära lilla ponny" för hästarna vi mött efter vägen.
 
 
Angående det här med vägar och vilket före det bjuder på. Eftersom vägarna här ute på vischan plogas ganska oregelbundet, så det är rätt så ofta vi sladdar omkring med bilen på mornarna och för att ta mig hem på eftermiddagarna får jag ibland ställa bilen utanför gården. Skotta uppfarten i 20 minuter innan jag kan köra upp och parkera.  Så började min helg i fredags. Det är charmigt, och jag blir påmind om att naturen faktiskt bestämmer över mig. Det är skönt på nått vis.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tur du tänker positivt och ser glädjen i det lilla,Undrar vars dom generna kommer ifrån??????????????????/kram

Svar: Troligtvis från alla starka och positiva människor i min närhet!
mariecarinajohansson.blogg.se

2014-02-02 @ 23:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0