Bästa recepte: mynta och gott sällskap

 
Jag ska odla en köksträdgård! I en mycke liten skala har jag påbörjat detta projekt. Jag har inhandlat mynta, basilika och timjan. Men det är ungefär så långt jag kommit. Nu måste jag ta en paus. För jag har hört att det viktigaste av allt i trädgården är att njuta! Så jag snusar på min mynta som står på köksön, i sin zinklåda och gror ( raketfart!) och jag drömmer om framtida skördar.
 
Myntan har fått offra några blad i årets första sommardrink som Andreas och Emmi hjälpte oss att fixa till i helgen. Min insats som bartender var minimal, eftersom att de ingredienser jag skulle köpa fortfarande låg kvar i butikens hyllor. Jag njöt dock av det goda sällskapet och den typ egenodlade sommardrycken!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Passa dig för myntan, den växer sig stor och sprider sig väldigt lätt. Så vill du inte ha den i hela trädgården så låt den vara kvar i krukan. Men den är lättskött och god, det är många plus.

2013-05-15 @ 17:58:31
Postat av: Carina

Tack för tipset! Jag ska se till att det finns plats för den att sprida ut sig på, när den nu ska flytta ut. Vad gör du mer av myntan än goda drinkar? Kram

2013-05-15 @ 21:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0