Charlotte Kalla

När jag åker skidor känner jag mig oftast som Charlott Kalla eller Marit Björgen. Eller som Theres Johaug när jag kutar upp för en backe med skidorna spretandes åt alla hål och snön yr....lite i alla fall.
I mitt huvud har jag en bild av mig själv i landslagsdräkt, Sveriges eller Norges, när jag svichar fram i spåren och knäcker motståndarna. Tv-kamerorna zoomar in mig och kommentatorerna refererar imponerat min fantastiska skidteknik och åkhastighet.
 
Men så kom bilden.
 
 

Det finns inte en gnutta Kalla, Björgen eller Johaug i mig. Mer "Kajsa Kavat -åker skidor för första gången".
Men nå ja, jag vart inte sist i skidloppet och jag åkte förbi några i uppförsbacken. Hur många som åkte förbi mig håller jag för mig själv.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag tycker att du ser hemskt proffsig ut i din fina dräkt! Du kanske borde träna på att se lite mer plågad ut, för att likna Björgen och Kalla. Riktigt bra gjort att genomföra ett skidlopp!
Kram Mikaela

Svar: Du är då för snäll, Mikaela! Vid nästa fototillfälle ska jag vara lite mer snorig, framåtlutad och fokuserad. Kram
mariecarinajohansson.blogg.se

2013-02-04 @ 13:56:18
Postat av: Lina

Brukar få för mig samma syn när jag cyklar, så råkar man se sig själv i ett skyltfönster... Ser inte ut som nån i Tour De France..

Svar: Men det är ju egentligen bara för att vi har annat viktigt för oss och inte kan hålla på å träna hela dagarna. Några måste ju jobba också.
mariecarinajohansson.blogg.se

2013-02-04 @ 19:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0