Vardagsfix med snötema

Snön vräker ner här. Idag har det kommit en och en halv decimeter. Jag och Stella kunde inte ta oss in på gården i eftermiddag. Utan vi fick skotta snö i en halv timme för att ens kunna köra in på gården.
 
Det är ganska härligt allt det här med att man måste klara sig själv, tycker jag. Man får liksom plocka fram lite jävlar anamma och fixa det som behöver fixas. Dessutom vet man inte riktigt hur dagarna ska te sig för det dyker allt som oftast upp lite små problem och utmaningar..
 
Som när jag gled av vägen för att jag skulle väja för en häst. Ja ha, tänkte jag...Här sitter jag fast med bilen ute på vischan med ett rätt så missnöjt och hungrigt litet barn. Men det fixar vi. Först klättra ut ur bilen eftersom förardörren är fastklämd av snö, plocka ut Stella och sedan gå till hästgården och be hästbonden dra upp oss med traktorn. Allting löste sig rätt så smidigt och dessutom  kunde vi medan vi väntade på assistans hälsa på i stallet, lära oss lite om islandshästar och klia den bakom örat. 
 
 
Men hur som helst så har jag det inte lika tungt att ta mig fram när snön vräker ner som den här tuffingen!
 
http://www.svt.se/cachable_image/1352295535/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/article557628.svt/ALTERNATES/large/rullator992.jpg

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra kvinna klarar sig själv, tur att du hade hjälp av Stella. Du har nog förstått; se aldrig svårigheterna utan se bara möjligheterna. kram

2013-02-05 @ 22:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0