Jamen, precis!

Det finns så smarta människor, som kan uttrycka sig så där så man bara: -"Ja, precis så där är det ju!!!"
 
Som det här:
"Hon anade förekomsten av energi, något slags kraft i hans sätt att arbeta. Han var inte en observatör av naturen, han tog varsamt befälet över den, formade den efter sina visoner, fick den att passa in i det han såg för sin inre syn."
 
Det är liksom upp till en själv att se till att tillvaron blir så bra som man vill. Inte kan man gå omkring och gnälla, utan det är mitt liv och jag har makten att se till att få det som jag vill. Men man får inte glömma att bara vara nöjd också!
 
Citatet är från boken "Broarna i Madison County". Det är så mysigt med den boken, för den och många andra böcker har jag fått av min bästis mamma, Gudrun. Hon är pensionerad grundskollärare och hon har gett mig en massa bra böcker. Både för att njuta av vid lässtunder och för att använda i mitt yrke. Det känns speciellt att läsa böcker som någon annan valt. Ibland känns det som att jag läser dem med henne.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är ju klok Carina! Försöker leva efter dina kloka vardagsråd!

Svar: Tack, vad fint sagt av dig!
mariecarinajohansson.blogg.se

2013-03-03 @ 13:59:04
URL: http://Gamlapaltor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0