Fröken

Så har jag hållit mitt första föräldramöte. Och vet ni. Det känns bra!
 
Men oj vad livet kan vara annorlunda från ett halvår till ett annat.
Idag har jag varit karriärskvinna. Öppnat skolan, suttit på impementeringsmöte med rektorer och skolchefen i kommunen, hållit föräldramöte och presenterat kursmål och kunskapsutveckling hos mina elever, både som klassföreståndare och som ämnesansvarig.
 
Men jag kan ändå tänka: Vad hände?

För ett halvår sedan var jag mega-mycket-mamma.  Jag och Stella lekte i sängen tills vi blev less. Hälsade på Maria och barnen, gjorde utflykter och sen var det bara bebislek resten av dagen.

Det är två olika versioner av livet. Båda bra på sitt sett. Jag vill inte vara utan något. Men just nu gillar jag att det är lite mer fart och att jag får vara kunnig, klok och kreativ.

Tur att jag valde det bästa jobbet!

 
 

Kommentarer
Postat av: isa

Vet du vad jag tror Carina, att du är världens bästa fröken! vilken tur att eleverna får ha dig och att föräldrarna just få gå på föräldramötena som du håller i! :)

Svar: Snälla rara du, Isa! Jag tror nog att du är en snäppet bättre fröken med all din positiva energi.
mariecarinajohansson.blogg.se

2012-09-14 @ 21:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0