Återuppstånden

Phu...nu har jag fått upp huvudet ovan vattenytan igen. Det har varit en hektist period den senaste tiden. Utvecklingssamtal, konferenser, heltidsarbetet, vara mamma och partner och allt det där. Ni vet. Ibland får man prioritera de levande tingen och så får livet i cyberrymden liksom gå i dvala.
 
Men nu ska vi se om jag kan få till den här bloggen igen.
 
I alla fall så har hösten kommit och vi har arbetet hårt med att ta hand om alla våra äppeln. Det har gått ganska dåligt faktiskt. Äppelmusten exploderade i frysen, äppelmoset jäste och de äpplen som vi har kvar har blivit attackerade av råttor och även av råttgift.
 Man skulle kunna använda ordet katastrof om vår hantering av äpplena. Men så hårda väljer vi inte att vara utan vi tar till ordspråket: Man lär så länge man lever.
 
Nästa år ska musten i plastflaskor eller så så skippar vi infrysningen, moset ska sockras väl eller hamna i frysen och råttorna ska vara utrotade!
 
 
 
Övrigt som har hänt här i mitten av Sverigen är att Stella har växt så det knakar och så är hon i en ordsamlarperiod. Hon snappar upp de mesta orden och testar att uttala dem. Om jag, något partisk i målet, får säga mitt så är hon en språkbegåvning!
 
 
Läget med jag o Jesper är det väl inte så mycket att orda om. På topp som vanligt!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angan

Hej!
Kul att du skriver igen. Vi vill se bilder på staketet.

2012-11-07 @ 22:16:28
Postat av: carran

Halloj! Staket bilder ska det bli!

2012-11-07 @ 22:37:52
Postat av: Lina

Äntligen är du tillbaka!

Svar: Jag har bara försökt spela lite svåråtkomlig och upptagen. Bara för att verka lite cool.
mariecarinajohansson.blogg.se

2012-11-07 @ 22:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0