"Ett hus utan böcker är som en kropp utan själ."



Citat
Marcus Tullius Cicero

Vet ni vad jag tycker är lyxigt?
Jo, att kunna välja en bok ur vår egna bokhylla. Att kunna dra fingrarna över en massa olästa böcker, läsa baksidestexten, känna efter vilket bokhumör jag är på. Och sen välja den bok som faller mig i smaken just nu, kanske något lättsammare, något spännande eller något fullt med kärlek.

När jag sen har läst ut boken, får den hamna i bokhyllan igen. Och då står den där liksom en kär vän, som jag delat något med. Vi har en historia ihop. Och jag kan slå i den igen om jag blir sugen, eller bli lite lyckligare när jag tänker på karaktärerna som gömmer sig där mellan pärmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0