vår



Dom här små rackarna hittade jag i rabatten på vår uteplats idag. Vilken lycka! Ni ska bara veta vad jag längtat efter att ha egna vårlökar som blommar samtidigt som löven på träden knoppar fram och fågelsången blir mer  flerstämmig ju längre dagarna blir.

Jag har tidigare år promenerat i vårsolen och suckat för att det är så mysigt när påskliljor, tulpaner och andra lökväxter blommar och meddelar att våren är på gång. Men i år har jag alldeles egna. Det ni. Det är vårlycka.

Nu försöker jag locka med Jesper i min trädgårdsiver. Det går sådär. Men jag ser framemot att i helgen dra på mig trädgårdahandskarna och sopa undan snö och granbarr från uteplatsen, sätta fram lite påskris och njuta i vårsolen med kanske ett glas vin. För just det, nu har Stella slutat amma. Hon meddelar att hon numera är självständig individ. Det är bara att acceptera!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det finns hopp om vår ser jag, kanske måste ut och söka tusselago.....duktig liten flicka, Stella kanske hon vill ha saft när mamma dricker vin.

2012-03-15 @ 23:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0