uteliv på uteplatsen

Åhh, vilken härlig dag. Det är svårt att inte njuta sådana här dagar. När jag, Jesper och Stella får dona på i sakta mak och göra mysiga saker tillsammans. Att äntligen få ha en uteplats att sköta om och njuta på är en lyckosak.

Vi har sopat, rensat och lyft bort förra sommarens vissna växter från rabatten och hittat små vårlökar lite här och där.Sedan så fick jag mitt vinglas. Hur det smakade? GOTT!  Men inte nog med det.  Vi ville inviga utefika-säsongen så jag bakade en morotskaka av äggen som jag änvände till mina påskägg. Stella har också haft utomhuspremiär på barmark. Först var skorna klumpiga och vantarna osköna. Men efter en stund när hon smakat på gruset och sparkat med skorna så kom hon in i det här med utelivet.

Nu funderar jag bara på vad jag skulle kunna plantera på den. Kanske något ätbart i kruka?..Har ni några förslag så tipsa mig gärna!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj va mysit ni verka ha. trevligt.

2012-03-17 @ 21:26:55
Postat av: Isabelle

Oj vilken härlig vår ni fått. här börjar vägen tina fram, men än är det mycket snö kvar.

2012-03-18 @ 13:20:18
Postat av: katarina

Det ser ut som ni haft en jätteskön helg alla tre. Sätt några potatisar i en hink eller varför inte rädisor.

2012-03-18 @ 16:57:53
Postat av: Annika

Alltså, jag måste skriva det igen. Åh, vad jag älskar er! Nu vill vi komma och hälsa på, NU!!

2012-03-19 @ 14:36:14
Postat av: Carina

Det var en kanon helg! Våren kommer verkligen med stormsteg här. Det är takdropp, grus överallt och knoppar i rabatten. Precis som de ska vara.



Kom och hälsa på! Vi ska skämma bort er!

2012-03-19 @ 19:14:29
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/
Postat av: Emmi

Jag fick den fina bilden på morotskakan efter jag kom hem!! Jag saknar så mycket tiden när vi också hade en uteplats(även om den var ful!!) så himla vårigt att få fixa med uteplatsen!

2012-03-24 @ 07:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0