Upp som en sol, ner som en pannkaka och upp igen

Igår var jag världens lyckligaste.
Det riktigt forsade lyckorus genom kroppen.
Solen sken och jag var lycklig.
Ja, allt var så bra att jag hade kunnat kliva i hundbajs utan att ens dra på munnen,
bilarna som körde förbi hade fått dränka mig i slaskvatten från vägen utan att jag skulle blivit det minsta purken
och maten hade fått bli vidbränd utan att jag ens tyckt att det smakat illa.

Idag vaknade jag som en surströmming.
Det var mesta var fel. Jag bodde på fel ställe, det var för fint väder ute, när bilarna skvätte ner mig med slaskvatten ville jag bara gråta. Men så ringde Jesper. Livet blev lite roligare. Sen gjorde Stella vinken och sa mamma. Då kom solen tillbaka inom mig.




Kommentarer
Postat av: marie

men tänkt då vad bra, att man kan och vågar känna efter att allt inte är på topp, för att sedan lättare uppskatta allt bra igen!en kram till dig

2012-03-04 @ 19:40:31
Postat av: Carina

Ibland är man verkligen på topp. Då gäller det att njuta!:) Hoppas du har haft en härlig helg, Marie! Stor kram

2012-03-12 @ 10:05:10
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0