Helt gratis och för alla!


Ibland blir man glad ända in i hjärteroten!
Idag blev jag det när jag skulle låna en bok på bibblan. Då upptäckte jag att man
även kan låna tidningar och tidskrifter där. Det är ju kanon! Nu kan jag ju hålla mig uppdaterad om allt som händer inom alla olika intresseområden utan att behöva lägga ut flera hundra kronor varje månad.

Tänk vilken bra uppfinning det är med bibliotek. Det ser till att alla kan få förkovra sig och smita iväg till en annan värld. Det här är Sverige från den bättre sidan- gratis böcker till allt och alla. Hoppas det får fortsätta vara så! Men det är nog inget vi får ta för givet. För förr var inträdet på Sveriges museum gratis för alla. Men det ändrades i och med att denna regering tillträdde. De ökar även  kontrollen över publicservice. Blir det public service då eller är det "politisk service" som visas på tv och hörs ur radioapparaterna?.

Hoppas de låter biblioteket vara!


Kommentarer
Postat av: katarina

Jag håller med dig vad skulle man göra utan bibliotek. Har man det dessutom på jobbet kan det inte bli mer perfekt. Problemet kan ibland vara att man får alldeles för många beställda bocker på en gång. Man måste ju jobba och sticka också. Behåll biblioteken.

2012-03-24 @ 17:45:36
Postat av: marie

Håller med, det är något speciellt med Bibblos, ngt med lukten då man kommer in! Carina ngt helt annat, såg i en pyssel tidning (tips) att man kan ta gamla lampskärmar, ställa de upp och ner, sätta in en innekruka och använda som fin kruka! Tänkte på dig, ngt att kolla efter under nästa Erikshjälpen besök. Tänk vad fint, kanske en med tofsar! Kram

2012-03-26 @ 20:50:10
Postat av: Carina

Åh, tänk vad dofter ger tydliga minnen. Lukten av gamla böcker är något speciellt!



Vilken fiffig idé med lampskärmar som ytterkruka!

Kram

2012-03-28 @ 11:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0