Våga chansa så ordnar det sig

Phu, vilka månader vi har bakom oss. Det har varit många stora beslut och stora känslor i samband med dessa.
Först fixade jag mig ett jobb. I Dalarna. Som jag tror att jag kommer att trivas mycket bra på. Så vi bestämde oss att flytta ner. Men sen blev det lite läskigt. Att flytta söderöver, alltså. Jag som älskar mitt norrland.
Men jag har för flera år sedan bestämt att jag ska jobba som lärare och att jag ska se till att trivas med mitt jobb. Och den möjligheten finns inte här. Så vi ska flytta.

Fast sen blev jag orolig för fler saker: hittar Jesper ett  nytt jobb som han kan trivas på, var ska Stella gå på förskola som hon trivs på och var ska vi bo?

Men vet ni, allt eftersom har saker och ting ordnat sig.

Jesper har fått ett jobb som han vill ha, Stella har fått förskoleplats som vi tror hon ska trivas på och vi får hyra ett litet sött hus.

Och det är ingen annan än vi som har fixat allt. Men med stöd av våra fina vänner och familj. Vi har fixat allt genom att ta chanser, ringa, fråga, kontakta, ta vara på erbjudanden, visa upp vad vi kan och tro på att vi vågar och kan hitta lyckan någon annanstans.

Nu ska vi fortsätta bygga vidare på vårt lilla liv. Det är både spännande och läskigt. Men allt detta får vila ett par månader nu. För nu ska vi njuta av sommaren. Tillsammans alla tre. För om tre dagar får Jesper sommarlov och vi ska spendera Stellas andra sommar med en massa lek och bus.






Kommentarer
Postat av: marie

Ni tre fixar allt tillsammans! Och vet ni vad, vi blir super glada om ni vill komma upp och bo hos oss i Norrland, så ofta ni bara kan! Glad att det känns så bra för er, stora beslut, många funderingar! Ni har nu jobb båda och jag tror att det kommer bli en super bra tid! Och det bästa kanske, ni har ert söta hus! Kram till er

2012-06-06 @ 23:01:41
Postat av: katarina

Vi tycker att det ska bli jätteroligt att få er nära så vi håller tummarna jättemycket att ni ska TRIVAS I DALARNA.

2012-06-07 @ 13:33:26
Postat av: isabelle

Grattis till alla jobb och alla beslut.

2012-06-09 @ 00:16:15
Postat av: Carina

Tack, vad ni är snälla! Vi kommer säkert att trivas bra i Dalarna. Med rätt inställning brukar allt bli bra. Och Marie vi kommer så gärna till er. Nu längtar både Jesper och jag efter ett riktigt fikakalas med dig och Anders.



Och förresten, så är ni alla välkomna till oss i Dalarna!!

2012-06-10 @ 20:18:34
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0