Pax för Martina Haag

I mitt nästa liv ska jag bli Martina Haag.
Utan pengar men passionerad, modig, naiv, beslutsam och lite småknäpp. Och maratonlöperska och fyrabarns mor. Och smart. Och numera säkert rik också. Men just det är sekundärt.

Jag tycker det är så roligt med passionerade människor. Som bestämmer sig för något och ser till att fixa det. Eller som får en "hang up" på något. Som loppisar, tomatodling, bullbak, mat, bröllopsfix, båtliv, måleri, politik...
Människor med sina hang ups ger mig en massa bra kunskap om deras grej. Och så är det så intressant att höra hur hen kan lyckas eller misslyckas med saker som jag ibland inte ens hade en susning om.

Och oftast är det ju så att de människor som ger mycket energi åt sina intressen också har en massa energi till sin omgivning. Som Martina Haag. Som har tusen järn i elden och gett sig tusan på att lyckas och gjort det, samtidigt som hon tar hand om både stora och små omkring sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0