Tjusigheter

Jag tycker det är så tjusigt med (halv)lång klänning och hatt.
Och det här med att bära klänning är även det mest praktiska, sköna och härliga som kan tänkas
hänga på en kropp. För man kan leka utan risk att visa rumpan om det blåser. Och det är inga trånga jeans som skaver eller trycker. Och när man springer så svajar den så roligt kring benen. Och dessutom så känner jag mig väldans piffig.

Men det här med att bära hatt är en svårare uppgift tycker jag. Ibland känner jag mig som en cowboy och ibland som en fågelskrämma. Men ibland känner jag mig så där piffig som jag vill vara. Och det här med hatt är även det en superpraktisk uppfinning. För den skyddar mot solen och jag slipper få google-bränna av solglasögonen, håret behöver jag inte bry mig om för det göms under hatten, och så blir det lite så där löjligt gammeldagscharmigt när jag måste hålla i hatten om det blåser...eller romantiktöntigt om den blåser iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0