Solskensbullar

Är det något man behöver i picknickkorgen på sommaren, så är det bullar. Stora saftiga ena, ska det va!
Och nu när vi är i stugan och har rabarber utanför bron men inget smör i kylen, så fick rabarbern ta över som fyllning.  Jag hittade även ett paket marsankräm och grädde som behövde användas upp, så det fick också bli fyllning.Det blev ett hopkok av allt gott och bullarna jäste så gott i sommarvärmen.
 
 
 
Min fyllning:  Koka upp sex stycken hackade späda rabarberstjälkar med ca en halv deciliter vatten. Rör i 3/4 dl socker. Låt det svalna. Sen på med rabarbersylten på den utkavlade degen, och därefter på med marsan-gräddkrämen (vispa grädden för sig och vänd ner i marsankrämen). Sen som vanligt: rulla ihop, skär och tjopp in i bullformarna.
 
 
Nu när de är gräddade är varje bulle cirka en fjärdedels butterkaka till storleken och kanske det enda jag
behöver ha med mig i min picknickkorg. Har ni inte prövat att göra bullar med sylt i, så gör det vett´ja!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va roligt att ni köpt hus, Grattis!kul att läsa om ert liv Carina! Stella är ju ett riktigt charmtroll (att läsa av bilderna)Var ju så längesedan vi sågs nu!Lycka till med flytten och nya jobbet! kram !!

2012-07-13 @ 14:04:40
URL: http://Mariachristnasoderstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja bullarna var jättegoda, vilken lycka att jag fick smaka dom./Mormor

2012-07-13 @ 21:45:38
Postat av: Carina

Tack Maria!
Hade du vart närmare skulle jag bjudit dig på bullfika, och surrat om allt det nya i båda våra liv.

Lycka är att få bjuda mormor på bullar. Även om de inte blir lika goda som dina. Men jag har några år att öva upp mig.

2012-07-14 @ 21:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0