Gröna små fingrar

I morse fixade jag och Stella med våra små grödor. Vi steg upp klockan sex,så innan Jesper hade vaknat hade vi hunnit med en massa. Stella är en superbra kompanjon och hon hjälper mig med det mesta.För jag tror att får barn bara vara med, så kan de allt.  De måste bara få chansen.
 
Nu har vi torkat persilja och packat den i små burkar så den ska få hänga med till huset i Dalarna.
 

Och minns ni för några månader sedan mitt inlägg om mina små frön som jag satt? Nu är fröna blivit stora växter.
Tomatplantorna har blivit långa rangliga och blommande.
 
Och squashen blommar, och jag har tre små squashar som jag hoppas ska lägga in spurten och växa toksnabbt.Så jag får äta dem innan både flytt och bröllop i Italien.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0