Alldeles perfekt om ni frågar mig

Perfekt och genomtänkt är inget för mig. Hellre då charmigt, kantstött och med känsla.
Därför blir mitt liv också så här.
 
Stella har inte de renaste kläderna hela dagen. Men hon får leka hur mycket hon vill utan att jag ska vara där och torka bort lera eller rätta till kjolen.
 
Jag har inte den mest välkammade frisyren. Men den kan få variera sig efter humöret och från dag till dag. Ibland klär jag i hästsvans, ibland i tantknut, ibland 60-tals kringla eller vissa dagar stockholmslångt och utsläppt.
 
Vårat hem är en ordnad röra. Med fina loppisfynd, Ikeakap, skrangliga bord, mina egna tavlor och fina minnen. Och leksaker överallt. Hos oss kan man också snava på en stövel i badrummet och få en makaron fastkletad i baken när man sätter sig till bords. Så vidare städat är det kanske inte. Stellas saker finns överallt. Hon flyttar, bygger och drar saker överallt. Men hon bor ju också här så hennes lek ska respekteras.
 
Jag och Jesper tycker bäst om att vara tillsammans. Typ hela tiden. Så det kan leda till att middagen tar flera timmar att äta för vi måste surra om allt mellan himmel och jord. Ofta liggandes på golvet, för Stella vill också vara med. Eller så kan kan frukosten få stå på bordet alldeles för länge för att vi måste öva på ett "Dirty Dancing-lyft".
 
Livet blir som det blir. Att det känns bra är det viktiga. Sen kan det skita sig i alla fall. Men då var det kul så länge det varade. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken berfekt beskrivning av din familj Carran, varje bokstav sanningsenlig, huvudsaken är att Stella kommer som nr 1......och det gör hon.
Kram/Mamma

Svar: Ja, du vet ju hur vi har det. Skojigt men ibland lite kaosartat.
mariecarinajohansson.blogg.se

2012-07-16 @ 10:22:03
Postat av: marie

Underbar läsning, ni tre är riktigt sköna personer - därför det är så skönt att hänga med er, charmigt okomplicerat!

Svar: Och vi gillar att hänga med dig och Anders!
mariecarinajohansson.blogg.se

2012-07-17 @ 11:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0