bullar bullar hela dan



Jag fick ett il och bakade äppelbuller till Stella idag. Enligt de som kan så vill åttamånaders bebisar tugga på bullar.Därför var jag glad i hågen när jag rev äpple, kavlade deg och gräddade mina små fruktbullar.

Sedan när det hade sovits och pruttats  och busats var det äntligen dags för eftermiddagsfikat.
Jag tog kaffekoppen och Stella tog på sig hakklappen och så var vi redo för att provsmaka bullarna. Sen var det slut på idyllen.

För Stella tuggade på för fulla muggar men hann ändå inte med sig själv. Bitarna blev större och större och till slut glömde hon att tugga. Då avbröts fikat. För mamman i huset var livrädd att bebisen skulle kvävas i stolen om hon fortsatte att äta.

Så bullarna får välgodkänt för smaken. Men ig i säkerhet. Stella måste öva på att tugga innan hon får vrålfika så här.






Kommentarer
Postat av: marie

Söta Stella med sin söta lilla bärmun!

2012-01-12 @ 21:47:27
Postat av: marie

gillar kopparna, kan vi behöva söka en maka/make på vår kommande sommarloppis?

2012-01-12 @ 21:49:30
Postat av: Carina

Det kan vi behöva söka, Marie!

2012-01-23 @ 11:58:16
URL: http://mariecarinajohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0