Maten

När Stella skulle börja äta mat beslutade vi oss för att hon skulle få äta hemlagad mat. Det känns bra.

Det är några moment som ska göras innan maten kan serveras.


Det ska kokas.

Och sen mixas. Den här söta lilla matberedaren har jag ärvt min mormor. Hon kunde det här med att laga mat! Jag blir lycklig varje gång jag får plocka fram den här ur skåpet och mixa mat till Stella, för jag sänder en tanke till mormor och skickar en liten puss upp till henne.


Sedan ska det bli småpytsar! Jag skulle gilla att få äta mina morötter i form av ett hjärta, eller slänga i mig ett kycklingkors till middag.


Men Stella är inte så intresserad av att stoppa varken några morotshjärtan eller kycklingkors i munnen. Hon fokuserar på annat i livet. Som att göra konster.


Eller att använda munnen för att undersöka saker.


Eller att sitta i pappas knä och surra lite medan kon knaprar på ett rån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0