framtiden...



Jag ska snart börja söka jobb. Det känns jätte kul och spännade. Just nu är vår framtid rätt så oviss. Och under det kommande halvåret kommer det att ske en förändring i mitt och familens liv. Hur stor förändringen blir får tiden utvisa. För vi vet inte om jag kan hitta ett jobb häromkring så att vi kan stanna, eller om vi ska flytta till en annan ort där det finns jobb för både mig och Jesper.

Oavsett så har vi bestämt att vi ska se till att vi båda får jobb och att vi får jobba på en arbetsplats där vi känner att vi utvecklas. Om vi då måste flytta så får det vara så. Det handlar för oss om att vara snälla mot oss själva. Har vi spenderat tid, pengar och ork på en utbildning där vi hela tiden haft som mål att bli riktigt bra lärare så måste vi se till att vi får utlopp för våra ambitioner. Jag tror man blir lycklig om man har kul på jobbet. Så vi ska se till att ha det!Jag tycker det ska bli jätte roligt att bli en yrkeskvinna igen! Jag längtar efter att få visa upp vad jag kan och att få utöva min lärarroll.

Men det är tur att det ännu är ett halvår kvar innan dess. För jag måste få njuta lite till av Stella!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ska tipsa om dig för min rektor, för jag vet att du hade passat perfekt hos oss på Ålidhem när nästa tjänst söks ut :)

2012-02-16 @ 18:01:36
Postat av: Carina

Det tycker jag låter bra!

2012-02-19 @ 19:08:07
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0