blod, svett och tapet

Idag har jag utövat hantverk. I form av tapetsering. Mycket roligt...och farligt. Resultatet blev två skadade fingrar och en fint tapetserad vägg på Stellas bästis Stinas rum.  Jag fick äran att hjälpa till lite på ett hörn när dessa skulle upp. Om jag min insats var bra vet jag inte, men roligt hade jag ialla fall.

Det är galet så roligt det är att se hur saker och ting växer fram. Tänk att lite klister och ett par långa pappersbitar kan klä ett rum och skapa en helt ny känsla. Eller att en massa ingredienser kan slängas ihop till ett bröd. Eller att några penseldrag på ett papper kan ge en illustration. Eller att en massa bokstäver kan bli en bok som ger en flera timmars underhållning och tar en till en ny värld...

Skapande krafter är starka krafter!


Kommentarer
Postat av: Annika

Du är så förbaskat klok. Älskar dig och dina funderingar!

2012-02-06 @ 10:26:49
Postat av: Carina

Bästa, härliga, älskade Annika, du gör mig glad!

2012-02-06 @ 19:23:37
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0