Saffransbröd var det här

Så har vi bakat lite saffransbröd. Stella var mest intresserad av att äta russinen, och vi hade fullt sjå med att gömma dem inne i degen. Men så fick hon det ärofyllda uppdraget att trycka ner russinen i bullarna. Det fixade hon galant!
 
 
Men det var inte bara Stella som ville äta av ingredienserna. Jag ÄLSKAR nämligen saffransdeg! Så det slank ner en hel del deg i min mage. Alldeles så där precis lagom för att det ska känns som att man ska fisa och svettas en doft av bulldeg nästa dag. Men som tur (eller otur ) fick mitt smygätande inte den biverkningen.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktiga ni är, här bakas det ingenting, undrar om bulldegs ätande är nått som gott i arv. Bulldeg=jättegott.

2012-12-04 @ 23:38:36
Postat av: Mikaela

Vad du kan, Stella! Jag brukar ha problem med att bedöma hur långt ner russinen ska tryckas ner.

Jag saknade dig i helgen, Carina! Vi var i Kittelfjäll å det snöade dagarna innan samt alla dagar vi var där. 50-60 cm superlätt pudersnö å jag fick utveckla mina offpist-skills! Vi borde mötas upp på en skidort någon gång i vår.

Hälsa Jesper!
Kram Mikaela

Svar: Det borde vi!! Det här måste vi orda mer om för det vore himla kul att åka skidor med dig. Kram
mariecarinajohansson.blogg.se

2012-12-10 @ 12:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0