Hus och gran

Två viktiga detaljer för julen anser jag är pepparkakshus och julgran.
 
I år har jag fixat både hus och gran själv. Granen var den enkla uppgiften för numera är jag ju skogsägare och kan hugga min julgran med gott samvete i min egen skog! Respekt!

Pepparkakshuset krävde dock sin kvinna. Tyvärr så tappade denna kvinna, d.v.s jag,  tålamodet mot slutet när huset skulle sättas ihop. Därmed blev årets pepparkakshus ett rätt så snett och vint hus. Med ventilations springor lite här och var t.e.x. i taknocken, i alla gavlar, under taket och alla andra punkter där husets delar ska vara sammanfogade. MEN jag brände mig faktiskt inte i år!
 
 
 
 
 
Några dekorerade pepparkakor räkte kristyren också till. En sådan pepparkaka till morgonkaffet och vi har startat dagen med en lagom stor dos socker och snällhet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0