Varmt och gott

Vi fick kläm på det här med eldningen. Så nu har vi premiäreldat, fler gånger om. För det är ju helt galet mysigt när det sprakar i kaminen och värmen liksom kryper upp efter benen på en. I den här fåtöljen ska jag sitta när jag blir äldre och liksom muminpappan skriva om mina äventyr som ung. Jag ska bara gör några fler först.
 
 
 Jag gillar fårskinn! Det kan ligga lite varstans hemmavid och ser alltid så varmt och gosigt ut.
 
Kudden har jag stickat en sommar när jag fick ett stick-ill. Det är nog det enklaste och snabbaste hen kan sticka. Grova stickor och så slätstickning hela tiden. Kuddens form blir lite obestämbar, som en barbapapafigur. Men den är skön att vila huvudet eller ryggen mot.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0