Kafferep

 
Igår hölls det kafferep här i stugan. Stella bjöd in mig, Gunilla Gorilla, råttan Farbror Casper, grisen Malin, dockan Maria och kaninen Emmi. Kaffet kokades, koppar och fat dukades upp. Värdinnan Stella hade ett fasligt sjå med att se till så att alla gästerna hade något att dricka och att knapra på. Det var ett väldigt trivsamt och trevligt kafferep, må jag säga.  
 
Men sedan blev kafferepet alldeles för städat, enligt Stella. Dessutom var gästerna både för smutsiga och för kalla för värdinnan. Så Maria hamnade på spisen med värmen på hösta fart, Farbror Casper skrubbades på rumpan med diskborsten, Stella satte sig på Emmi och Malin  tuppade av och föll omkull.
 
Men vad hände då med mamman? Jo, jag flydde så fort jag kunde.
 
Här kommer bildbevisen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej nej, jag tuppade inte av. Tog mig bara en liten lur efter kaffet, det är helt normalt för kvinnor i min ålder! Pussa Stella och tacka för fikat! :)

Svar: Hon skickar en puss tillbaka, och hälsar att hon har kaffepannan redo om du blir sugen på fika igen. Och hon ska lägga fram en kudde vid din plats. Puss
mariecarinajohansson.blogg.se

2012-08-28 @ 14:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0