80-talist? Ja, visst!

Vad hände?
 
För nästan helt plötsligt blev vi åttitalister de som ska arbeta, betala skatt, och prestera. Vi ska föda och uppfostra framtidens genier, och se till att de forna får en värdig ålderdom.
 
För det är ju faktiskt så. Att det är vi som ska få världen att gå runt. Fatta kloka beslut, arbeta hårt och njuta så mycket vi kan under tiden. Det är lite märkligt. För det var inte länge sedan vi var omogna tonåringar som bara behövde fokusera på en sak:  Gör inget dumt! Det gäller i och för sig fortfarande. Men vi har en massa annat ansvar också.
 
Men visst är det ändå ganska skönt?! Att änligen ha vuxit upp.  Så att vi får ta ansvar, ta plats och bestämma!
 
För det är 80-talisterna som syns, är bäst när det gäller, försöker påverka samhället och som förändrar världen. Som Facebooksgrundare Mark Zuckerberg, miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin, Zlatan, Underbara Clara, Lady Gaga mm....
 
Jag brukar reagera ibland när jag tänker på att jag är jämngamla med dessa personligheter.  För jag är ju fortfarande ung....Eller? Nä, det stämmer ju inte. Även fast jag och ni har en massa tid på oss.  Att förändra, påverka och göra saker.  Och vår tid är nu. Så det är bäst att se till att göra det vi vill och säga det vi vill få sagt.
 
 
Vill ni läsa mer om hur vi åttitalister är, så tryck här: http://www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/80-talistrapport.pdf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0