Framgång

Jag läser på Underbaraclaras blogg om att bloggandet ger framgångsrika kvinnor.
Att bloggandet ger oss uppmärksamhet och bekräftelse, och att den ökade uppmärksamheten
ses som en framgång.

Jag gillar att blogga. Det är ett sätt för mig att visa att jag finns. För när vi flyttade från Umeå så hamnade jag  långt bort från mina vänner och i stort blåstes mitt sociala liv bort. Det sociala som ger mig bekräftelse på den jag är. För det är i vännerna, arbetskamraterna och familjen som man speglar sig själv och blir någon. Människan är ju en social varelse. Bloggandet är för mig ett sätt att visa att jag finns, mest för mig själv och jag blir glad om ni vill ta del av det jag gör/ publicerar. Det ger mig bekräftelse.

Men att det ska vara en framgångsaga i den bemärkelsen att jag vill att det ska ersätta mitt jobb som lärare är det inte tänkt. För varför ska det vara mer framgångsrikt att vara en superbloggare än en superlärare bara för att det är fler som "ser" om mig jag blir en superbloggare. Framgång kan man nå på många olika sätt än att det antingen ska vara att jag tjänar mycket pengar eller att många vet vem jag är.

Framgång för mig är att vara lycklig. PUNKT!

Var och en blir lycklig av olika saker. Jag tror inte att alla rika, eller blivande rika människor är lyckliga. Varför måste många unga karriärister i Stockholm använda hasch för att orka med alla krav? Jag tror inte heller att alla kändisar är lyckliga. Varför skiljer de sig så ofta då, eller varför använder även de narkotika?

Att vara lycklig för mig är att känna mig nöjd med tillvaron. Och i mitt fall så behöver jag då vissa saker. Jag behöver vara med Jesper, jag behöver vara med Stella, jag behöver veta att mina nära och kära mår bra, jag behöver träffa min övriga familj och min släkt ganska ofta, jag behöver mina vänner, jag behöver ha ett stimulerande jobb som kräver lagom mycket av mig,  jag behöver en dos frisk luft och träning, en dos kreativitet, en dos lugn och även någon utmaning som väntar.

Lyckas jag med det här så blir jag lycklig. Och i mina ögon är jag mycket, mycket framgångsrik. Om någon annan vet om det eller inte, struntar jag fullständigt i. Det är ju min lycka, mitt liv och min framgång det handlar om.

Kommentarer
Postat av: marie

Carina vet du vad, jag hoppas att vi i framtiden bor nära varandra, kanske i samma stad! Ville bara säga det! Jag tycker det är så spännande att hänga med i dina tankar och vad ni gör på dagarna, din blogg är den enda jag läser, det du:) Kram

2012-04-03 @ 20:50:50
Postat av: Mikaela

Instämmer med föregående talare (som man sa på klassrådet)! Det är mycket mer intressant att läsa om ert lilla liv än om Brangelinas barnsamlande eller Lohans rehab. Kram till er båda!

2012-04-04 @ 13:12:12
Postat av: Mikaela

Jag ljög på en punkt. Jag läser även Jennys blogg. Jag tror att ni båda skulle gilla den, så jag bifogar adressen här nere. Hon är konstnär och pysslare och har lagt ut en del av det hon har gjort.



http://lailustradora.wordpress.com/

2012-04-04 @ 13:16:18
Postat av: Carina

Ja, tänk om vi kunde bo i samma stad, och kanske till och med vara grannar! Då kunde vi låna socker av varandra och skvallra över häcken. Stora kramar till er

2012-04-04 @ 22:47:28
URL: http://mariecarinajohansson.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0