Blommande hemtrevnad



Min mamma kan det här med blommor. Men det kan inte jag. Fastän jag kämpar på med mina växter och låtsas att jag har gröna fingrar så kolavippar de ändå.  Så det är tur att jag kan hämta nya gröngölingar som jag kan försöka få att överleva. Nu har jag tagit med ett fång krukväxter som jag placerat ut runt i lägenheten, och det känns vårigt, hemtrevligt och lite tantigt. Krukväxter och lukten av nybakat är nog det bästa inredningsknepet! Mina favoriter bland krukväxter är pelagoner, för de blommar så fint och de är dem som jag lyckats hålla vid liv i längst.

(Egentligen borde mina växter må bättre än någonsin nu eftersom jag är hemmavid och jag och Stella surrar konstant med varandra under dagarna. Dessutom får dem massor med uppmärksamhet, för vi tittar på blommorna, och vi vattnar dem och vi andas på dem. De kolhydratbombas varje dag! Så blommorna borde vara dönöjda! Att de inte hajjar det...)


Kommentarer
Postat av: Annika

Säg nått som inte B-M kan??

Men andas du och Stella verkligen kolhydrater? :)

Puss

2012-05-03 @ 11:10:39
Postat av: Carina

Ja, säg det! Det ska ju förstås vara koldioxid som vi andas ut:)

2012-05-03 @ 17:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0