Delar av hemmet

Vissa delar av vårt hem är extra hemtrevliga och mysiga. Hos oss är spjälsängen verkligen en sådan pryl. När den flyttade in så blev sovrummet komplett. Extra fint är det att sängen har en historia. Jag och mina systrar har alla sovit i den när vi var små. Så slitaget på den är gjorda av tre små rediga töser. Jag undrar om vi också körde ner huvudet i kudden, stack upp rumpan i vädret, frustade och tryckte oss fram så en eventuell mobils fåglar flyger hejvilt fram och tillbaka.





Min finbyrå fick flytta in till badrummet. Tillsammans med Stellas kompisar Nisse och Em. Att duscha har fått en terapeutisk funktion nuförtiden. Att i lugn och ro tvätta håret och sjunga en sång bakom duschdraperiet gör att jag kan återgå och vara världens bästa mamma till Stella. Dag och natt.


Kommentarer
Postat av: Maria Söderström

Vad fint ni har det!:)

2011-10-25 @ 15:43:11
URL: http://mariachristnasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Carina

Tack Maria! Jag tycker också att vi fått det mysigt. Det är lite som att bo i en stuga. Allt är litet, men allt vi behöver rymms. Och så är naturen bara utanför dörren. Kram

2011-10-25 @ 16:46:01
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0