Internationellt matkalas




Igår rullande vi nerför backen till församlingshemmet och gick på internationellt matkalas. Bland annat hade våra grannar i trapphuset tillagat etiopiska specialiteér som injera (brödet som ser ut som en stor plätta) linsgryta, ärtgryta och peppargryta. Några andra rätter som vi fick var ryska bilini (plättan till vänster med lingonsylt), ryska piroger, kinesiska dumplings, indisk lammgryta och så lite västerbottensostpaj så att vi skulle känna oss lite som hemma.




När jag äter mat från asien och afrika så påminns jag av att man kan tillaga så många goda rätter utan kött. Det ska jag anamma oftare!

Kommentarer
Postat av: Isabelle G

Så har jag också hittat till din blogg. Av det jag läst hittills så tror jag att det blir en härlig blandning från ditt liv. Jag gillar dina tankar och funderingar och har saknat dem, men nu får jag min del av Carinas tankar och det gillar jag.

2011-10-23 @ 14:41:20
Postat av: Carina

Vad roligt att du hittat hit, Isabelle! Och att du vill ta del av mina tankar och göranden.

2011-10-23 @ 19:39:07
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0