Doftpåse

Jag har haft besök de senaste dagarna. Av min vän Linn och av mamma och pappa. Det har varit så roligt! Jag behöver omges av bra människor. Då mår jag bra!

Linn, Stella och jag drog iväg på en utflykt till Butik Lillasyster. Stella var missnöjd över detta påhitt eftersom att hennes nya tand ville komma fram. Därmed var bilåkningen ännu tristare än vanligt. Men hon mjuknade och blev på glatt humör när hon fick sig en badanka av den äldre damen i butiken. Jag tror att tanter är de snällaste och finaste personerna som går i ett par skor. Tanter är alltid glada, omtänksamma och gör omgivningen lite mer mysig. Dessutom är de kloka. Jag vill bli en tant när jag blir stor.

Vi blev i pysseltagen i butiken så vi drog hem och pysslade ihop två stycken doftpåsar. Vissa kanske skulle säga att det var snåtarmen som gjorde sig till känna där i butiken. Men det vill inte jag. Att hitta inspiration till saker som man kan göra själv är nog så trevligt när man går i butik. Förresten har jag läst att fattigdom föder kreativitet. Om det stämmer vill jag nog vara fattig. För hellre fattig och kreativ än rik och tråkig. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0