Flitens lampa

Idag skulle jag vilja ha mig själv som hemmafru! Flitens lampa har lyst på mig så jag har hunnit en massa saker.

Först har vi varit på badhuset och simmat. Stella simmar som en hund i vattnet och jagar bollar. Vi testade att dyka med simglasögon. Simfröken kunde inte sluta skratta åt oss mammor med bebisar som alla såg ut som galenpannor.


Sen rullade vi hem och vi har tvättat, bakat bröd, lagat torsdagsoppa och hämtat in julpyntet. Jag är lite som Per Morberg i köket, det skramlas med grytor, jag hugger av purjolöken med ett svärdsving och sticker ner fingret och smakar maten mest hela tiden. Stella verkar tycka det är rätt så kul när mamma lagar mat. Hon sitter bredvid med sin sked och viftar. Hon var dock lite less på brödbakningen så medan jag knådade degen hade jag en necessär på foten som jag viftade med och sjöng "Hej tomtegubbar".





Lite bus mellan stöket, så klart!

Imorgon byter vi ut flitens lampa mot julstjärnor och ljusstakar. Äntligen är det dags för julmys.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vilka fina badbilder, undrar vem som höll i kameran? Fika både kväll och morron är gott, har du vatt hemma har du fåt äta supermackor, och JÄTTE SEGA hällakakor.Här blir det stjärnor och julstakar i morrn med,Kram

2011-11-24 @ 23:36:28
Postat av: Carina

Mästerfotografen B-M var det som fotade de fina badbilderna! Åh vad gott det skulle vara med ditt nybakade bröd. Nog är det synd att vi bor så långt från varandra!

2011-11-25 @ 14:45:21
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0