Vänner

Under mina dagar i Umeå har jag träffat många av mina bästa vänner. Mina vänner  tillhör också min familj. Vänner är ju den familj som man valt själv. Och de har valt mig. Det tycker jag är något fint!

Jag har också läst någonstans att vänner gör en till en bättre person. För med dem är inte acceptansen lika stor som inom familjen.  Man måste försöka mer och bjuda på sig själv. Mina vänner utvecklar mig mycket.  De är inspirerande på många olika sätt. Jag tänker att olika vänner är viktiga på olika sätt. Vissa är jag mer lik och vi delar intressen och kan puscha varandra att utöva intresset mer. Andra är mer olik mig och öppnar upp min värld och gör att jag får se och ta del av saker jag inte annars skulle ha fått se.

Att det är skillnad med familj och vänner är väl det som gör att man behöver båda. Familjen är tryggheten att oavsett vad man gör så är man älskad. Vänner är en relation som behöver underhållas mer aktivt och det gör att att vi utvecklas.

Kommentarer
Postat av: marie

fint beskrivet kring vad en vän är, du är en fin vän Carina, alltid lika kul att träffa dig!

2011-12-11 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0