Hepp,pepp, peppis..ar

Jespers pepparkakor är de godaste som finns! Vi bakade några i helgen och doften av pepparkakor har hängt kvar i hos oss i flera dagar. Snacka om att man blir glad när man kommer in i köket och möts av pepparkaksdoft.

Jag äter ganska många pepparkakor per dag. Känner mig lite som Björne.  I dag har jag ätit så många att jag fick ont i magen. Men jag var tvungen att ta mig en hög med peppisar och ett glas mjölk när jag kurade ihop mig i soffan och playade årets julkalender.




Jag ger er  några rader från en julsång som jag och Stella sjunger om dagarna. För den passar så bra in till bilderna på julbak och julstök. Den heter "Det bästa med julen".

"Det bästa med julen som jag vet, det är inte julmat och alla paket.
Det är när man stökar och pyntar i husen, och julkvällen när vi tänt alla ljusen."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0