Brevvän


Jag älskar att få brev! Det är som att få paket. Men istället för en grej innanför paperet finns där en personlig hälsning. Ord som visar på omtanke.



Så jag blev glad när detta damp ner på hallmattan. Inte vilket brev som helst utan på finaste papper från Florens, från den finaste Marie.


Jag blev så till mig och kunde inte förmå mig att svara. Istället har jag gått och tittat på brevet och läst det flera gånger under flera dagar. Och kännt mig speciell.



Så tillslut var jag redo att skriva ett svar så tog jag fram mitt brevpapper som jag köpt för flera år sedan, medan jag fortfarade bodde hemma hos mamma och pappa. Det är över 11 år sedan. Den som spar hon har.

Kommentarer
Postat av: marie

ett brev blir mer personligt, nu när jag har en riktig brevvän måste jag på jakt efter mer fint brevpapper, kanske ngt som luktar gott:)

2011-12-11 @ 22:12:59
Postat av: Carina

Kanske har Sandströms pappershandel på stan något luktagottbrevpapper. Dom har det mesta i pappersväg. Det är min favoritaffär i Umeå! Jag ska också ut på jakt efter brevpapper till min brevvän!

2011-12-12 @ 10:32:11
URL: http://mariecarinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0